Kayıtlar

Okullarda Farkındalık Etkinlikleri

  Okullarda Farkındalık Etkinlikleri Doğayı Keşfedin Okullarda veya evlerinizde, aslında dilediğiniz her yerde uygulayabileceğiniz basit bir egzersizdir.Çocuklarla bahçeye çıkabilir, mümkünse onlarla çimlerin üstüne uzanarak gökyüzüne bakabilirsiniz. Hepsine sessiz olmasını öğütleyerek yönerge verebilir ya da diyalog ile çalışma yapabilirsiniz. Çocuklar ne görüyor? Ne duyuyor? Neyi Hissediyor? O an neyin kokusu burunlarına geliyor? Nefeslerini duyabiliyorlar mı? Uzaktan gelen kuşun sesinin farkındalar mı? Bulutların gökyüzünden nasıl gelip geçtiğini fark etmelerini sağlamalısınız. Akıllarına gelen her düşüncenin, her duygunun, her anın da böyle olduğunu fark etmelerini sağlayacak bu farkındalık sürecini ara ara tekrarlayabilir veya çeşitlendirebilirsiniz. Yerden aldığınız bir çakıl taşını tek tek inceleyip, detaylarıyla tartışmak bile mindfulness etkinliği olarak tanımlanabilir. Çünkü yaşam ve farkındalık doğada, içimizde ve en önemlisi deneyimde saklıdır. Nefes Hep Seninle ...

PDR VAKA FORMÜLASYONU ÖRNEĞİ

Resim
  Psikolojik Danışma İlke Ve teknikler dersi    VAKA FORMÜLASYONU   Örnek vaka: Adım Mehtap, 40 yaşındayım. Yirmi üç yıllık   evliyim; 20, 17 ve 13 yaşlarında üç çocuğum var. Eşimin bana ve çocuklarıma uyguladığı şiddete artık dayanamadığım için üç yıl önce babamın evine geri geldim. Çocuklarım da benimle kalıyor.   Babam emekli annem ev hanımı. 20 yaşındaki kızım evde bizimle, diğer çocuklarım öğrenci. Eşim alkol aldığı zamanlar kapımıza dayanıp bizi tehdit ediyor, babamlara, bana veya çocuklarıma zarar vereceğini söylüyor, çok korkuyorum. Buraya gelirken de başıma bir şey gelmeyeceğinden emin değildim ama risk alarak geldim işte. Eşim asgari ücretle çalışıyor, bize maddi hiçbir desteği yok. Zarar vermesin zaten başka beklentim de yok. Diğer yandan babamın durumu da belli bir emekli maaşıyla beş kişiye bakıyor, onlara da yük olduğumuzun farkındayım. Çünkü evli erkek kardeşimin de maddi durumu çok iyi değil, bazen onlara da yardım etmek zorunda ka...

OKUL ÖNCESİNDE P4C

Resim
   Açılımı “ çocuklar için veya topluluklar için felsefe” olan P4C yaklaşımının amacı çocuklara bilgi düzeyinde bir felsefe eğitimi vermenin çok daha ötesinde, yaşantı düzeyinde felsefi düşünme becerisi kazandırmaktır. “Tüm çocuklar filozoftur çok azı öyle kalır.”  Anlayışı doğrultusunda P4C, çocukların yaşamdaki değerlerin anlamını fark etmelerini, felsefenin yaşamla ilişkisini kavramalarını ve merak, soru sorma gibi çocuklarda doğuştan gelen potansiyellerindeki yetileri geliştirmeyi bu yetilerin kaybolmalarını engellemeyi hedefler. P4C ile çocuk kendini ve evreni anlama, ahlak, toplumsal yaşam ve mantık gibi konularda sorgulama olanağı bulurken, bilgi yüklenicisi rolünden bilgi sorgulayıcısı, ve bu bağlamda da bilgi üreticisi rolüne geçer.   Öğrencilerin diğer derslerdeki başarılarına katkı sağladığı da saptanan bu yöntem, onları araştırmaya, düşünmeye bilmeyi bilmeye diğer bir deyişle metabilişsel düşünmenin getirisi olan “öğrenmeyi öğrenme” sürecine sevk eder...

PSİKOLOJİK KURAMLARIN ÖZETLERİ

Resim
  KURAMLARIN ÖZETLERİ   KURAM   TEMSİLCİSİ   TEMEL FELSEFE   TERAPÖTİK AMAÇ   YÖNTEM VE TEKNİKLER   GÖRÜŞLERİM   PSKİKANALİTİK TERAPİ   Sigmund Freud İnsanlar; cinsel, hedonistik ve zevk arayan canlılardır. Davranışın temelinde bilinçaltı yatar. Cinsel içgüdüyü en ön plana çıkarır ve doğuştan geldiğini düşünürler. Ölüm ve yaşam(eros ve thanatos) arasındaki çatışma da insan davranışının belirleyici etmenlerindendir.   Bilinç öncesini bilinç düzeyine çıkarmak, egonun güçlenmesini sağlamak.   Serbest çağrışım, rüya analizi, direncin analizi, transferans.           Tabloyu fazla bozduğu için bu kısmı ödevimin en sonuna   ekledim.   NEOANALİTİKLER Ego Psikolojisi: Anna Freud, Heinz Hartman. Nesne İlişkileri...