Kayıtlar

Yaratıcı drama örneği (Geri dönüşüm konulu)

Resim
Karakterler; Çöp kutusu, cam şişe, plastik şişe, kağıt, güneş. Öğretmen, çocuklara drama etkinliği yapacaklarını ve sağ baştan 5 kişi seçeceğini diğer 5 kişinin izleyici olacağını söyler. Drama bir kez oynandıktan sonra izleyicilerin ve oyuncuların yer değiştireceğini de söyler. Ø    Kağıt, pet şişe, cam şişe, güneş ve çöp kutusu resimleri; ile boyuna asılan ipli kartlar oluşturulur. Ø    Burada kullanılacak drama yaratıcı dramadır ve öğretmen, önce öykünün yarısını okuyarak çocukların olay örgüsünü anlamaları sağlanır. Canlandırılan öyküde diyaloglar ve öykünün devamı (öğretmen rehberliğinde) çocukların yaratıcı düşüncesine bırakılır.       DRAMA METNİ: Güneşli bir ilkbahar günüydü. Güneş, etrafına gülümseyerek parlıyordu. Çöp kutusu, tatlı uykusundan uyandığında ayağının önünde bir şeyler olduğunu fark etti. Eğilip, aşağıya baktığında; bir cam şişe, bir kağıt ve bir plastik su şişesi olduğunu gördü. Bunlar ağlıyordu.  Çöp kutusu” neden...

GERİ DÖNÜŞÜM KONULU GÜNLÜK EĞİTİM PLANI

Resim
  TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ OKUL ÖNCESİEĞİTİMİ ANA BİLİM DALI ÖĞRETMENLİK UYGULAMISI-I DERSİ GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI FORMU (EK-2) Öğretmen Adayı: Öğretim yılı ve dönemi: 2020-2021 güz Aylık yaş grubu: Fakülte No:   Uygulama Anaokulu:   Etkinlik Adı:   GERİ DÖNÜŞÜM Etkinlik Türü: Bütünleştirilmiş etkinlik, Türkçe- sanat Uygulama Şekli: büyük grup   Güne Başlama: Çocuklar ile beraber belirlenen toplanma alanında “ el ele tutuşalım. Halkaya karışalım şarkısı eşliğinde daire oluşturulur ve oturulur. Bu sayede bugün okula kimlerin gelip kimlerin gelmediği konuşulur. Bugün haftanın hangi günü olduğu, havanın nasıl olduğu konuşularak çocukların o gün kendilerini nasıl hissettikleri sorulur.   Okuldan ayrıldıkları zamanda neler yaptıkları sorularak konuşmaya teşvik edilir. Bugün yapılacak olan etkinliğe hazırlık amacıyla ÇEVKO nun (çocuklar i...

OKUL ÖNCESİ SORUMLULUK İLE İLGİLİ 3 DRAMA ÖRNEĞİ

Resim
    DAĞINIK ÇOCUK  Bir zamanlar dağınık mı dağınık bir çocuk varmış. Dağınık çocuk, Oyuncak sepetini almış ve oyuncaklarını yere dökerek oynamaya başlamış.   Annesi: Yavrum, haydi hazırlan okula gideceksin demiş.   Dağınık çocuk: Annee çantam nerede? Demiş   Anne: Odan o kadar dağınık ki çantanı bulamadım. Demiş.   Dağınık çocuk, çantasını bulamamış ve eşyalarını toplamadan okula gitmiş.   Dağınık çocuğun odası o kadar dağınıkmış ki, eşyalar konuşmaya başlamış.   Boya kalemleri: (Üzülerek) Dağınık çocuk, beni kullandıktan sonra hiç toplamıyor. Yerlerde sürünüyorum demiş.   Diş fırçası: Dağınık çocuk, günlerdir dişlerini fırçalamıyor. Sanırım yakında dişleri çürüyecek.   Çorap: Dağınık çocuk beni ayağından çıkarıp buraya attı. Günlerdir yıkanmıyorum. Kötü kokuyorum demiş.   Araba: Dağınık çocuk, bana ve diğer oyuncaklara kötü davranıyor. Bizi kırıyor demiş.   Oyuncak ayı: Aah aah ...

OKUL ÖNCESİ KARAGÖZ- HACIVAT METNİ ( SORUMLULUK TEMALI)

Resim
  KARAGÖZ VE HACIVAT(DRAMA 3 )   Hacıvat: Yar bana bir eğlencee, aman bana bir eğlencee   Karagöz: kafana gelecek düdüklü tenceree..   Hacıvat: Karagöz dayı, karagöz dayıı.   Karagöz: hıı, ormandan mı kaçmış ayı.. (Diyerek hacıvatın yanına gelir.)   Hacıvat: Amann karagözüm hoşgeldin merhabaa..   Karagöz: Merhaba  suda pişmiş balkabağıı.   Hacıvat: Aman karagözüm böyle deme çok ayıp, çok ayıp.   Karagöz: Nee paran mı kayıp ne kayıp?   Hacıvat: Boşver parayı pulu da kulağını bana ver sana önemli bir şey söyleyeceğim.   Karagöz: Hacıcavcav kulağım bana lazım yahuu. Burnumu versem olmaz mı?   Hacıvat: yahu kulağını, burnunu istemiyorum karagözüm beni dinle demek istedimm.   Karagöz: Haa tamam tamam dinliyorum.     Hacıvat: Karagözüm geçen ay  ikimiz beraber  senin bahçene çiçekler ekmiştik ya hani.   Karagöz: Evett ekmiştik. Ne olmuş ki ...

OKUL ÖNCESİ GENİŞ- DAR KAVRAMI ETKİNLİK PLANI

Resim
  TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ OKUL ÖNCESİEĞİTİMİ ANA BİLİM DALI ÖĞRETMENLİK UYGULAMISI-I DERSİ GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI FORMU (EK-2) Öğretmen Adayı: Öğretim yılı ve dönemi: 2020-2021 güz Aylık yaş grubu: 60-72 ay  Fakülte No: Uygulama Anaokulu:   Etkinlik Adı:   Geniş ve dar kaplara kumu boşaltalım, parkur oyunu Etkinlik Türü: fen ve hareketli oyun Uygulama Şekli: Bütünleştirilmiş Grup Etkinliği Güne Başlama: Çocuklar ile beraber belirlenen toplanma alanında “ el ele tutuşalım. Halkaya karışalım şarkısı eşliğinde daire oluşturulur ve oturulur. Bu sayede bugün okula kimlerin gelip kimlerin gelmediği konuşulur. Bugün haftanın hangi günü olduğu, havanın nasıl olduğu konuşularak çocukların o gün kendilerini nasıl hissettikleri sorulur.   Okuldan ayrıldıkları zamanda neler yaptıkları sorularak konuşmaya teşvik edilir. Bugün yapılacakl...