GERİ DÖNÜŞÜM KONULU GÜNLÜK EĞİTİM PLANI
TEMEL
EĞİTİM BÖLÜMÜ OKUL ÖNCESİEĞİTİMİ ANA BİLİM DALI ÖĞRETMENLİK
UYGULAMISI-I DERSİ GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI FORMU (EK-2) |
||||
Öğretmen Adayı: |
Öğretim yılı ve dönemi: 2020-2021 güz |
Aylık yaş grubu: |
||
Fakülte No: |
Uygulama Anaokulu: |
|||
Etkinlik Adı: GERİ DÖNÜŞÜM |
Etkinlik Türü: Bütünleştirilmiş
etkinlik, Türkçe- sanat Uygulama Şekli: büyük grup |
|||
Güne Başlama: Çocuklar
ile beraber belirlenen toplanma alanında “ el ele tutuşalım. Halkaya
karışalım şarkısı eşliğinde daire oluşturulur ve oturulur. Bu sayede bugün
okula kimlerin gelip kimlerin gelmediği konuşulur. Bugün haftanın hangi günü
olduğu, havanın nasıl olduğu konuşularak çocukların o gün kendilerini nasıl
hissettikleri sorulur. Okuldan
ayrıldıkları zamanda neler yaptıkları sorularak konuşmaya teşvik edilir.
Bugün yapılacak olan etkinliğe hazırlık amacıyla ÇEVKO nun (çocuklar için)
geri dönüşüm videosu izletilir. (https://youtu.be/ipBh4t4bWak) |
||||
Genel Değerlendirme (Çocuk, Program ve Öğretmen Açısından): Öğretmen: sınıfa
hakimiyetini ve anlaşılabilir olma düzeyini gözden geçirebilir. Program açısından:
hedeflenen kazanım ve göstergeler ve kavramlara ulaşıldı. Çocuk: sosyal
hayatta kullanılan bir sembolün anlamını kavradı ve olumlu çevre tutumu
kazandı. |
||||
Kazanım ve Göstergeler: Bilişsel gelişim: Kazanım 1.
Nesne/durum/ olaya dikkatini verir. Kazanım5. Nesne veya
varlıkları gözlemler.(göstergeleri: nesne/ varlığın kullanım amaçlarını
söyler.) Kazanım 10. Görsel
materyalleri okur. Motor gelişim Kazanım 1. Yer
değiştirme hareketleri yapar. |
||||
Öğrenme Süreci:
|
||||
Materyal: Geri dönüşüm logosu, çeşitli atıklar, 3 adet
büyük boy karton kutu Sözcük ve Kavramlar: geri dönüşüm |
||||
Değerlendirme: çocukların
duvarın dibinde dizilmiş olarak bulunan minderler oturmaları sağlanarak. sağlanarak, Sar,
sar, sar. Ne var orada? Bir
tırtıl yürür, işte yollarda Sar,
sar sar. Ne var orada? Bir
tavşan çıktı işte karşıma. Sar, sar, sar. Ne var orada? Bir
kedi çıktı, işte karşıma. Sar,
sar, sar. Ne var orada? Bir
kartal uçar, işte havada. Sar,
sar, sar. Ne var orada? Bir
kaplan geldi, oynamaya. Ø Parmak
oyunu oynanır. öğretmen, çocuklara drama etkinliği yapacaklarını ve sağ
baştan 5 kişi seçeceğini diğer 5 kişinin izleyici olacağını söyler. Drama bir
kez oynandıktan sonra izleyicilerin ve oyuncuların yer değiştireceğini de
söyler. Ø Kağıt,
pet şişe, cam şişe, güneş ve çöp kutusu resimleri; ile boyuna asılan ipli
kartlar oluşturulur. Ø Burada
kullanılacak drama yaratıcı dramadır ve öğretmen, önce öykünün yarısını
okuyarak çocukların olay örgüsünü anlamaları sağlanır. Canlandırılan öyküde
diyaloglar ve öykünün devamı (öğretmen rehberliğinde) çocukların yaratıcı
düşüncesine bırakılır. DRAMA METNİ: Güneşli bir ilkbahar günüydü. Güneş,
etrafına gülümseyerek parlıyordu. Çöp kutusu, tatlı uykusundan uyandığında
ayağının önünde bir şeyler olduğunu fark etti. Eğilip, aşağıya baktığında; bir
cam şişe, bir kağıt ve bir plastik su şişesi olduğunu gördü. Bunlar
ağlıyordu. Çöp kutusu” neden ağlıyorsun?” diye sordu. Kağıt: “çünkü bizi kullanıp buraya
attılar.” Cam şişe: “bakın! işte çöp kadar
değerimiz yok.” Plastik şişe: “duruun! Aklıma bir şey
geldi” diyerek çöp kutusuna döndü ve “ bizi de yanına alır mısın? Diye sordu.
Çöp kutusu: (öğretmen çöp kutusuna “ yanına
gelmek istiyorlar. sence yanına gelebilirler mi? Diye sorar.) sonraki
dyaloglar ve hikayenin devamı çocukların yaratıcılığına bırakılır. Ø Bu
etkinlikte beklenti; çocukların konuyu geri dönüşüme getirmeleridir. Öğretmen, çocukların konuyu ne kadar
kavradığını gözlemler ve süreçte rehberlik edecek sorular sorar. Örneğin çöp
kutusu kağıda “sen benim yanıma gelemezsin” tepkisini verirse öğretmen “neden
gelemeyeceğini de açıkla lütfen.” Ya da nereye gitmesi gerektiğini sorar, ya
da gittiği yerde ona ne olacağını sorar, veya kağıt rolündeki çocuğun bunu
sormasına teşvik eder. |
||||
Aile Katılımı: aileye, evde küçük pet şişe ile marakas yapmaları önerilebilir.
Malzemeler:
pet şişe (0.5 lt yada 0.3 lt), peçete
rulosu, renkli bant, boya (sulu, guaj, yada parmak boyası olabilir.), ses
çıkarabilecek bir avuç kuru tahıl(fasulye, pirinç, mercimek, nohut v.s) Pirinçler
şişenin içine koyularak kapağı kapatılır. Boya ile şişenin dışı boyanır.
Peçete rulosu boyuna kesilip daraltılarak kapak kısmına bant ile
yapıştırılır.(tutma yeri yapılır.) ·
Ailenin imkanı olursa çocukla birlikte geri
dönüşüm tesislerini ziyaret etmesi ve gözlemlemesi önerilebilir. |
||||
Uyarlama: Sınıfta dikkat
eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) riski olan bir çocuk varsa,
yapılan etkinliklere katılmasını sağlamak amacıyla yönergeler
basitleştirilebilir veya örneğin şarkı, çocuğun ilgisini çekiyorsa anlatılan
konu (elverişli bir konu ise )şarkılaştırılabilir ya da bütün çocukların en
sevdiği şarkıya uyarlanabilir. Örneğin; kardam adam şarkısı için: geri
dönüşüm yapalım, kağıtları maviye atalım, plastiği unutmayalım v.s |
||||
Güvenlik Önlemleri: hareketli
etkinlikler yapılırken öncelikle yerde çocukların ayaklarının takılabileceği
materyallerin kalmamasına özen gösterilmelidir. Çocukların çarpabileceği
materyaller kenara alınarak hareket alanları genişletilmelidir. |
||||
Uygulama
Öğretmeni Ad-Soyad
|
||||
Yorumlar
Yorum Gönder