OKUL ÖNCESİ GENİŞ- DAR KAVRAMI ETKİNLİK PLANI


 

TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ OKUL ÖNCESİEĞİTİMİ ANA BİLİM DALI

ÖĞRETMENLİK UYGULAMISI-I DERSİ GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI FORMU (EK-2)

Öğretmen Adayı:


Öğretim yılı ve dönemi:

2020-2021 güz

Aylık yaş grubu:

60-72 ay 

Fakülte No:

Uygulama Anaokulu: 

Etkinlik Adı:

 Geniş ve dar kaplara kumu boşaltalım, parkur oyunu

Etkinlik Türü: fen ve hareketli oyun

Uygulama Şekli: Bütünleştirilmiş Grup Etkinliği

Güne Başlama: Çocuklar ile beraber belirlenen toplanma alanında “ el ele tutuşalım. Halkaya karışalım şarkısı eşliğinde daire oluşturulur ve oturulur. Bu sayede bugün okula kimlerin gelip kimlerin gelmediği konuşulur. Bugün haftanın hangi günü olduğu, havanın nasıl olduğu konuşularak çocukların o gün kendilerini nasıl hissettikleri sorulur.  Okuldan ayrıldıkları zamanda neler yaptıkları sorularak konuşmaya teşvik edilir. Bugün yapılacaklar hakkında kısa bir özetleme yapılır.

 

Genel Değerlendirme (Çocuk, Program ve Öğretmen Açısından): -

 

Kazanım ve Göstergeler:

Motor gelişim:

Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar. (göstergeler: yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar.)

Kazanım 3. Nesne kontrolü gerektiren hareketler yapar. (göstergeleri: farklı boyut ve ağırlıktaki nesneleri hedefe atar.)

Bilişsel Gelişim:

Kazanım 1. Nesne/durum/ olaya dikkatini verir.

Kazanım5. Nesne veya varlıkları gözlemler.(göstergeleri: nesne/ varlığın kullanım amaçlarını söyler.)

 

 

o    Öğrenme Süreci:

 

“GENİŞ VE DAR KAPLARA KUM BOŞALTALIM” İSİMLİ DENEY ETKİNLİĞİ

o    Öğretmen, “tik tak, saatine bak. Hadi bakalım toplanma zamanı, herkes toplanma alanına diyerek önceden çocuklarla beraber belirledikleri toplanma alanında minderlerini alıp daire şeklinde otururlar. Sonra  “ceviz adam” şarkısı söylenerek çocukların dikkati çekilir. Daha sonra öğretmen, önceden temin ettiği somut eşyaları herkesin görebileceği bir şekilde ortaya bırakır.(örneğin: geniş bardak- dar bardak, geniş şişe- dar şişe, geniş tabak- dar tabak vs.) ve eşyalar üzerinden sohbet edilerek geniş- dar kavramı anlatılır. Beraber deney yapacaklarını çocuklara anlatır. Önce kendisinin yapacağını sonradan ise isteyenin katılabileceğini belirtir.

o    Öğretmen, geniş bir kap, dar ağızlı bir pet şişe ve kum ile gelir. Kumu önce geniş kaba boşaltır. Daha sonra ise ağzı dar olan kaba dökmeye çalışır. Fakat dar kaba kum dökerken zorlanır ve huniye dikkat çekerek, kumu huni yardımı ile dar kaba boşaltır. Çocuklara dar kaba kum dökerken neden zorlandığını veya huniyi neden kullandıklarını sorar. Bu şekilde deney anlaşıldıktan sonra öğretmen çocukları çağırır ve deneyi onların da yapmalarını ister.

o    Deneyden sonra çocuklardan sınıfa dikkatlice bakmaları ve sınıftaki dar ve geniş nesneleri bulmaları istenir.  Bulunan eşyalar üzerinden geniş ve dar kavramı pekiştirilir.

o    Çocuklara serbest zaman tanınarak istedikleri öğrenme merkezlerinde vakit geçirebilecekleri söylenir. O sırada halının üzerinde belli olacak renkteki bant yardımı ile parkur oyunu hazırlanır.  Geniş iki yolla başlayan parkur, dar yollarla devam eder. Bu şekilde geniş ve dar yollardan oluşan parkur hazırlanır. Parkur iki kişinin yarışabileceği düzeyde hazırlanır.         

 

o    Parkurun sonunda geniş ve dar sepetlere birer topu yani toplamda iki topu önce atan

        Grubuna puan kazandırır. En fazla puanı alan grup kazanır.

o    Tik, tak saatine bak. ne zamanı? Toplanma zamanı” denilerek müzik açılacağı, ve müzik bitimine kadar oyuncakları toplamaları gerektiği vurgulanır. Daha sonra oyunun başlangıç çizgisi gösterilerek orada yan yana sıra olmaları istenir. Çocuklara oyunun kuralları anlatılır. Gruplar “o piti piti” tekerlemesi ile rastgele oluşturulur. Etkinliğe başlanır.

Materyaller: huni, geniş kap, pet şişe,2 kg kum. Renkli bant, 4 adet orta boyda top, 1 adet geniş sepet, 1 adet dar sepet. 

Sözcük ve Kavramlar: geniş-dar

Değerlendirme:

Öğretmen toplanma alanında durarak çocuklara seslenir. “çocuklar bakın ben neredeyim. Evet toplanma alanındayım. Gözümü kapatıp üçe kadar sayacağım, gözümü açtığımda herkes minderini dolaptan alıp toplanma alanındaki çizgide yerini alacak.” Diyerek çocukların toplanmasını sağlar. “at alkışı”  isimli parmak oyunu oynanır. Daha sonra beraber bir oyun oynanacağı belirtilir. Oyunun kuralları çocuklara anlatılır. Öğretmen, İğne İplik Tekerlemesini söyleyerek bir ebe seçer. “Oooo… İğne iplik, (İğ-ne ip-lik,) Derme diplik, (Der-me dip-lik) Çelik çubuk, (Çe-lik çu-buk) Sen çık. (Sen çık.) ebe seçildikten sonra öğretmen ebeyi ortaya alarak gözlerini bağlar. Konuya başlarken getirilen materyaller(geniş, bardak- dar bardak, geniş tabak- dar tabak, geniş şişe- dar şişe) veya sınıfta fark edilen geniş ve dar eşyalar ebenin önüne konularak dokunarak geniş mi, yoksa dar mı olduğunu söylemesi istenir. Bu şekilde oynamak isteyen bütün çocukların katılımı sağlanarak bir pekiştirme oyunu oynanır.

 

Aile Katılımı: ailelere evde çocuklarla birlikte geniş bardağa su doldurup, suyu dar bardağa dökme etkinliği yapmaları ve etkinlik üzerine çocuklarla konuşmaları istenebilir.

Uyarlama: Sınıfta görme yetersizliği olan öğrenci varsa, değerlendirme kısmında ele alınan; dokunarak anlama etkinliği başlangıç etkinliği olarak düzenlenebilir.

Güvenlik Önlemleri: Sınıfta etkinlik yapılırken, çocukların hareketliliği de göz önünde bulundurularak, mümkün olduğunca cam dışındaki maddeler tercih edilmelidir.

Uygulama Öğretmeni

Ad-Soyad

                                                                                        

 

 


 


 

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HALİDE NUSRET ZORLUTUNA: BENİM KÜÇÜK DOSTLARIM KİTAP ANALİZİ

Anaokulu tanışma etkinliği / İlk hafta etkinliği