OKUL ÖNCESİ GENİŞ- DAR KAVRAMI ETKİNLİK PLANI
TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ OKUL ÖNCESİEĞİTİMİ ANA BİLİM
DALI ÖĞRETMENLİK UYGULAMISI-I DERSİ GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI
FORMU (EK-2) |
||||
Öğretmen
Adayı: |
Öğretim
yılı ve dönemi: 2020-2021 güz |
Aylık
yaş grubu: 60-72 ay |
||
Fakülte No: |
Uygulama Anaokulu: |
|||
Etkinlik
Adı: Geniş ve dar kaplara kumu boşaltalım, parkur
oyunu |
Etkinlik
Türü: fen ve hareketli oyun Uygulama
Şekli: Bütünleştirilmiş Grup
Etkinliği |
|||
Güne
Başlama: Çocuklar ile beraber belirlenen
toplanma alanında “ el ele tutuşalım. Halkaya karışalım şarkısı eşliğinde
daire oluşturulur ve oturulur. Bu sayede bugün okula kimlerin gelip kimlerin
gelmediği konuşulur. Bugün haftanın hangi günü olduğu, havanın nasıl olduğu
konuşularak çocukların o gün kendilerini nasıl hissettikleri sorulur. Okuldan ayrıldıkları zamanda neler
yaptıkları sorularak konuşmaya teşvik edilir. Bugün yapılacaklar hakkında
kısa bir özetleme yapılır. |
||||
Genel Değerlendirme (Çocuk, Program ve
Öğretmen Açısından): - |
||||
Kazanım ve Göstergeler: Motor gelişim: Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar. (göstergeler:
yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar.) Kazanım 3. Nesne kontrolü gerektiren hareketler
yapar. (göstergeleri: farklı boyut ve ağırlıktaki nesneleri hedefe atar.) Bilişsel Gelişim: Kazanım 1. Nesne/durum/ olaya dikkatini verir. Kazanım5. Nesne veya varlıkları
gözlemler.(göstergeleri: nesne/ varlığın kullanım amaçlarını söyler.) |
||||
o
Öğrenme Süreci: “GENİŞ
VE DAR KAPLARA KUM BOŞALTALIM” İSİMLİ DENEY ETKİNLİĞİ o
Öğretmen, “tik
tak, saatine bak. Hadi bakalım toplanma zamanı, herkes toplanma alanına
diyerek önceden çocuklarla beraber belirledikleri toplanma alanında
minderlerini alıp daire şeklinde otururlar. Sonra “ceviz adam” şarkısı söylenerek çocukların
dikkati çekilir. Daha sonra öğretmen, önceden temin ettiği somut eşyaları
herkesin görebileceği bir şekilde ortaya bırakır.(örneğin: geniş bardak- dar
bardak, geniş şişe- dar şişe, geniş tabak- dar tabak vs.) ve eşyalar
üzerinden sohbet edilerek geniş- dar kavramı anlatılır. Beraber deney
yapacaklarını çocuklara anlatır. Önce kendisinin yapacağını sonradan ise
isteyenin katılabileceğini belirtir. o
Öğretmen, geniş
bir kap, dar ağızlı bir pet şişe ve kum ile gelir. Kumu önce geniş kaba
boşaltır. Daha sonra ise ağzı dar olan kaba dökmeye çalışır. Fakat dar kaba
kum dökerken zorlanır ve huniye dikkat çekerek, kumu huni yardımı ile dar
kaba boşaltır. Çocuklara dar kaba kum dökerken neden zorlandığını veya huniyi
neden kullandıklarını sorar. Bu şekilde deney anlaşıldıktan sonra öğretmen
çocukları çağırır ve deneyi onların da yapmalarını ister. o
Deneyden sonra
çocuklardan sınıfa dikkatlice bakmaları ve sınıftaki dar ve geniş nesneleri
bulmaları istenir. Bulunan eşyalar
üzerinden geniş ve dar kavramı pekiştirilir. o
Çocuklara
serbest zaman tanınarak istedikleri öğrenme merkezlerinde vakit
geçirebilecekleri söylenir. O sırada halının üzerinde belli olacak renkteki
bant yardımı ile parkur oyunu hazırlanır.
Geniş iki yolla başlayan parkur, dar yollarla devam eder. Bu şekilde
geniş ve dar yollardan oluşan parkur hazırlanır. Parkur iki kişinin
yarışabileceği düzeyde hazırlanır.
o
Parkurun
sonunda geniş ve dar sepetlere birer topu yani toplamda iki topu önce atan Grubuna
puan kazandırır. En fazla puanı alan grup kazanır. o
Tik, tak
saatine bak. ne zamanı? Toplanma zamanı” denilerek müzik açılacağı, ve müzik
bitimine kadar oyuncakları toplamaları gerektiği vurgulanır. Daha sonra
oyunun başlangıç çizgisi gösterilerek orada yan yana sıra olmaları istenir.
Çocuklara oyunun kuralları anlatılır. Gruplar “o piti piti” tekerlemesi ile
rastgele oluşturulur. Etkinliğe başlanır. |
||||
Materyaller: huni,
geniş kap, pet şişe,2 kg kum. Renkli bant, 4 adet orta boyda top, 1 adet
geniş sepet, 1 adet dar sepet. Sözcük ve
Kavramlar: geniş-dar |
||||
Değerlendirme: Öğretmen toplanma alanında durarak çocuklara
seslenir. “çocuklar bakın ben neredeyim. Evet toplanma alanındayım. Gözümü
kapatıp üçe kadar sayacağım, gözümü açtığımda herkes minderini dolaptan alıp
toplanma alanındaki çizgide yerini alacak.” Diyerek çocukların toplanmasını
sağlar. “at alkışı” isimli parmak
oyunu oynanır. Daha sonra beraber bir oyun oynanacağı belirtilir. Oyunun
kuralları çocuklara anlatılır. Öğretmen, İğne İplik Tekerlemesini söyleyerek
bir ebe seçer. “Oooo… İğne iplik, (İğ-ne ip-lik,) Derme diplik, (Der-me
dip-lik) Çelik çubuk, (Çe-lik çu-buk) Sen çık. (Sen çık.) ebe seçildikten
sonra öğretmen ebeyi ortaya alarak gözlerini bağlar. Konuya başlarken
getirilen materyaller(geniş, bardak- dar bardak, geniş tabak- dar tabak,
geniş şişe- dar şişe) veya sınıfta fark edilen geniş ve dar eşyalar ebenin
önüne konularak dokunarak geniş mi, yoksa dar mı olduğunu söylemesi istenir.
Bu şekilde oynamak isteyen bütün çocukların katılımı sağlanarak bir
pekiştirme oyunu oynanır. |
||||
Aile
Katılımı: ailelere evde çocuklarla
birlikte geniş bardağa su doldurup, suyu dar bardağa dökme etkinliği
yapmaları ve etkinlik üzerine çocuklarla konuşmaları istenebilir. |
||||
Uyarlama:
Sınıfta görme yetersizliği olan
öğrenci varsa, değerlendirme kısmında ele alınan; dokunarak anlama etkinliği
başlangıç etkinliği olarak düzenlenebilir. |
||||
Güvenlik
Önlemleri: Sınıfta etkinlik
yapılırken, çocukların hareketliliği de göz önünde bulundurularak, mümkün olduğunca
cam dışındaki maddeler tercih edilmelidir. |
||||
Uygulama Öğretmeni Ad-Soyad
|
||||
Yorumlar
Yorum Gönder