Yaratıcı drama örneği (Geri dönüşüm konulu)
Karakterler; Çöp kutusu, cam şişe, plastik şişe, kağıt, güneş.
Öğretmen, çocuklara drama etkinliği yapacaklarını ve sağ baştan 5 kişi seçeceğini diğer 5 kişinin izleyici olacağını söyler. Drama bir kez oynandıktan sonra izleyicilerin ve oyuncuların yer değiştireceğini de söyler.
Ø Kağıt, pet şişe, cam şişe, güneş ve çöp kutusu resimleri; ile boyuna asılan ipli kartlar oluşturulur.
Ø Burada kullanılacak drama yaratıcı dramadır ve öğretmen, önce öykünün yarısını okuyarak çocukların olay örgüsünü anlamaları sağlanır. Canlandırılan öyküde diyaloglar ve öykünün devamı (öğretmen rehberliğinde) çocukların yaratıcı düşüncesine bırakılır.
DRAMA METNİ:
Güneşli bir ilkbahar günüydü. Güneş, etrafına gülümseyerek parlıyordu. Çöp kutusu, tatlı uykusundan uyandığında ayağının önünde bir şeyler olduğunu fark etti. Eğilip, aşağıya baktığında; bir cam şişe, bir kağıt ve bir plastik su şişesi olduğunu gördü. Bunlar ağlıyordu.
Çöp kutusu” neden ağlıyorsun?” diye sordu.
Kağıt: “çünkü bizi kullanıp buraya attılar.”
Cam şişe: “bakın! işte çöp kadar değerimiz yok.”
Plastik şişe: “duruun! Aklıma bir şey geldi” diyerek çöp kutusuna döndü ve “ bizi de yanına alır mısın? Diye sordu.
Çöp kutusu: (öğretmen çöp kutusuna “ yanına gelmek istiyorlar. sence yanına gelebilirler mi? Diye sorar.) sonraki dyaloglar ve hikayenin devamı çocukların yaratıcılığına bırakılır.
Ø Bu etkinlikte beklenti; çocukların konuyu geri dönüşüme getirmeleridir. Öğretmen, çocukların konuyu ne kadar kavradığını gözlemler ve süreçte rehberlik edecek sorular sorar. Örneğin çöp kutusu kağıda “sen benim yanıma gelemezsin” tepkisini verirse öğretmen “neden gelemeyeceğini de açıkla lütfen.” Ya da nereye gitmesi gerektiğini sorar, ya da gittiği yerde ona ne olacağını sorar, veya kağıt rolündeki çocuğun bunu sormasına teşvik eder.
Yorumlar
Yorum Gönder