OKUL ÖNCESİ " İSMİMİ TANIYORUM" ETKİNLİK PLANI
ÖĞRETMENLİK
UYGULAMISI-I DERSİ GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI FORMU (EK-2) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğretmen Adayı: |
Öğretim yılı ve dönemi: 2020-2021 BAHAR |
Aylık yaş grubu: 48- 60 ay |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakülte No: |
Uygulama Anaokulu: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Etkinlik Adı: İsmimi yazıyorum, ismimi
tanıyorum |
Etkinlik Türü: Okuma
yazmaya hazırlık, Matematik, hareket, oyun Uygulama Şekli: Büyük Grup
Etkinliği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Güne Başlama: Çocuklar
ile beraber belirlenen toplanma alanında “ el ele tutuşalım. Halkaya
karışalım şarkısı eşliğinde daire oluşturulur ve oturulur. Bu sayede bugün
okula kimlerin gelip kimlerin gelmediği konuşulur. Bugün haftanın hangi günü
olduğu, havanın nasıl olduğu konuşularak çocukların o gün kendilerini nasıl
hissettikleri sorulur. Okuldan
ayrıldıkları zamanda neler yaptıkları sorularak konuşmaya teşvik edilir.
Bugün yapılacak olan isim yazma hazırlığı için maşa ile fasulye tanelerini
kavanozlara doldurma etkinliği yapılacağı söylenir 15 tane fasulyeyi
kavanozuna ilk dolduranın kazanacağı söylenerek etkinliğe ön hazırlık
yapılır. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Genel Değerlendirme (Çocuk, Program ve Öğretmen Açısından): Öğretmen: sınıfa
hakimiyetini ve anlaşılabilir olma düzeyini gözden geçirebilir. Program açısından:
hedeflenen kazanım ve göstergeler ve kavramlara ulaşıldı. Çocuk: sosyal
hayatta okuma yazma öğrenene kadar olan süreç için işini hep kolaylaştıracak
bir beceriyi öğrendi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanım ve Göstergeler: Motor gelişim: Kazanım 1. Yer
değiştirme hareketleri yapar. (göstergeler: yönergeler doğrultusunda yürür.
Yönergeler doğrultusunda koşar.) Bilişsel Gelişim: Kazanım 1.
Nesne/durum/ olaya dikkatini verir. Kazanım5. Nesne veya
varlıkları gözlemler.(göstergeleri: nesne/ varlığın kullanım amaçlarını söyler.) Kazanım 2.
Nesne/durum/ olayla ilgili tahminde bulunur. Dil gelişimi: Kazanım 12. Yazı
farkındalığı gösterir. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Süreci: 1) İSMİMİ YAZIYORUM
(harfler
kutucuklara sığdırılarak yazılır.)
E L
i F
E
L İ F E
L İ
F 2)
İSMİMİ
TANIYORUM (TAVŞAN YUVADA)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Materyal: naylon branda, keçeli kalem, hulahop, tebeşir,
düdük Sözcük ve Kavramlar: içinde- dışında, naylon branda, hulahop |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme: çocukların
sandalyelerine oturmaları sağlanarak, Sar,
sar, sar. Ne var orada? Bir
tırtıl yürür, işte yollarda Sar,
sar sar. Ne var orada? Bir
tavşan çıktı işte karşıma. Sar, sar, sar. Ne var orada? Bir
kedi çıktı, işte karşıma. Sar,
sar, sar. Ne var orada? Bir
kartal uçar, işte havada. Sar,
sar, sar. Ne var orada? Bir
kaplan geldi, oynamaya. Ø Parmak
oyunu oynanır. öğretmen, yarım paket burgu makarna getirir, sınıf panosu için isim kartları
hazırlanacağı söylenir. Ø
öğretmen, önceden hazırladığı her çocuğun
isminin kesikli çizgilerle yazdığı kartları çocuklara dağıtır. Üzerinden
geçerek çizgileri birleştirmeleri istenir. Daha sonra çizgilerin üzerine
makarnaları yapıştırmaları söylenir. Ø
öğretmen sırayla çocukların ismini söyler ismi
söylenen kişi, çekmecesinden parmak boyasını alır ve masaya gelir. Makarnaları
istedikleri renge boyayabilecekleri söylenir. Ø
Yapılan çalışmalar sınıf panosuna asılır. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aile Katılımı: A3 boyutunda bir kağıda sınıftaki bütün
çocukların ismi 4 defa farklı şekillerde yazılır: (kağı üzerinde toplamda 40
isim olmuş olacak) örneğin büyük, küçük, eğik, düz, vs. kağıt çoğaltılırak
bütün sınıfa dağıtılır. Ailenin evde çocuğa rehberlik yaparak kağıdın
içindeki isimlerden kendi ismini bulması ve kendi ismini renkli kalemle
işaretlemesini sağlaması istenir. Daha sonra oyun hamurunu açarak isminin
yazılı olduğu kağıda bakarak oyun hamurunun üstüne kalemle “çivi yazısı gibi”
noktalarla ismini yazması istenir. Bu
aşamada çocuğun zorlanmaması için aile oyun hamurunun üzerine ipucu
yerleştirmeleri istenebilir. Örneğin aile harfleri yarısına kadar çizip,
çocuğun devam ettirmesini isteyebilir. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uyarlama: sınıfta işitme
engelli çocuk varsa, halka oyununda düdük komutu yerine öğretmen, bayrak
kaldırarak komut verebilir. Diğer etkinlikler gösterip yaptırma şeklinde
ilerleyeceği için çocuğun uyum sağlaması muhtemelen zor olmayacaktır. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Güvenlik Önlemleri: hareketli
etkinlikler yapılırken öncelikle yerde çocukların ayaklarının takılabileceği
materyallerin kalmamasına özen gösterilmelidir. Çocukların çarpabileceği
materyaller kenara alınarak hareket alanları genişletilmelidir. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uygulama
Öğretmeni Ad-Soyad
|
Yorumlar
Yorum Gönder