OKUL ÖNCESİ " İSMİMİ TANIYORUM" ETKİNLİK PLANI

 


ÖĞRETMENLİK UYGULAMISI-I DERSİ GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI FORMU (EK-2)

Öğretmen Adayı:


Öğretim yılı ve dönemi:

2020-2021  BAHAR

Aylık yaş grubu:

48- 60 ay

Fakülte No:

Uygulama Anaokulu: 

Etkinlik Adı:

 İsmimi yazıyorum, ismimi tanıyorum

Etkinlik Türü: Okuma yazmaya hazırlık, Matematik, hareket, oyun

Uygulama Şekli: Büyük Grup Etkinliği

 

Güne Başlama: Çocuklar ile beraber belirlenen toplanma alanında “ el ele tutuşalım. Halkaya karışalım şarkısı eşliğinde daire oluşturulur ve oturulur. Bu sayede bugün okula kimlerin gelip kimlerin gelmediği konuşulur. Bugün haftanın hangi günü olduğu, havanın nasıl olduğu konuşularak çocukların o gün kendilerini nasıl hissettikleri sorulur.  Okuldan ayrıldıkları zamanda neler yaptıkları sorularak konuşmaya teşvik edilir. Bugün yapılacak olan isim yazma hazırlığı için maşa ile fasulye tanelerini kavanozlara doldurma etkinliği yapılacağı söylenir 15 tane fasulyeyi kavanozuna ilk dolduranın kazanacağı söylenerek etkinliğe ön hazırlık yapılır.

 

Genel Değerlendirme (Çocuk, Program ve Öğretmen Açısından):

Öğretmen: sınıfa hakimiyetini ve anlaşılabilir olma düzeyini gözden geçirebilir.

Program açısından: hedeflenen kazanım ve göstergeler ve kavramlara ulaşıldı.

Çocuk: sosyal hayatta okuma yazma öğrenene kadar olan süreç için işini hep kolaylaştıracak bir beceriyi öğrendi.

 

Kazanım ve Göstergeler:

Motor gelişim:

Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar. (göstergeler: yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar.)

Bilişsel Gelişim:

Kazanım 1. Nesne/durum/ olaya dikkatini verir.

Kazanım5. Nesne veya varlıkları gözlemler.(göstergeleri: nesne/ varlığın kullanım amaçlarını söyler.)

Kazanım 2. Nesne/durum/ olayla ilgili tahminde bulunur.

Dil gelişimi:

Kazanım 12. Yazı farkındalığı gösterir.

 

Öğrenme Süreci:

1)      İSMİMİ YAZIYORUM

*      Öğretmen çocuklara önceki gün, kendilerine ait bir fotoğrafı getirme görevi verir. Getirilen fotoğrafların güne başlama zamanında öğretmenin masasına bırakılması istenir. Öğretmen, çocuklara “ serbest oyun zamanı” tanıyarak oyuncaklara yönlendirir. “ismimi öğreniyorum” etkinliği için hazırlıklara başlar.

*      İki adet masayı ters çevirir ve boyuna birleştirir. Masaların ayaklarının etrafını şeffaf naylon branda ile çevirir. Kırmızı kalemle şeffaf naylon yüzeyini göz kararıyla 10 eşit bölmeye ayırır. Çocukların getirdiği fotoğraflar her bölmeye bir fotoğraf gelecek şekilde en üste, bölmeyi ortalayarak yapıştırılır. Her çocuğun fotoğrafının altına ismi kırmızı kalemle önce büyük harflerle yanına ise küçük harflerle yazılır. (Amaç ismini küçük harflerle gördüğünde de tanımasını sağlamak.) Sonra üzerinden kırmızı guaj boya ile geçilerek harflerin kabarık bir doku alması sağlanır.

(harfler kutucuklara sığdırılarak yazılır.)

 

 

e

l

i

f

 

E

L

İ

F

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                

*      Yazılan her ismin altına üç tene boş kutu çizilir. 

*      Çocuklara bilgisayardan müzik açılacağı, müzik bitimine kadar oyuncakları toplamaları gerektiği söylenir. Toplanma sağlandıktan sonra “çocuklar, herkes naylonun üzerinde kendi fotoğrafını bulsun ve önünde dursun lütfen” şeklinde yönerge verilir. “fotoğrafınızın altında bir yazı var, sizce orada ne yazıyor olabilir?” diyerek, çocukların tahminleri öğrenilir. “fotoğrafınızın altındaki yazıda sizin isimleriniz yazıyor. Şimdi ellerinizi isminizin üzerinde gezdirin lütfen” denilerek harfleri dokunma duyu organı ile algılamaları sağlanır. Daha sonra “birazdan, hepinize birer siyah keçeli kalem dağıtacağım(amaç; dikkatin, renklere kaymasını engelleyip sadece isim yazmasına odaklanılmasını sağlamak.), isminiz altındaki kutulara, benim  yazdığıma bakarak sizde naylon yüzeye isminizi yazacaksınız.” Der.

*      “Kutulara isminizi yazdıktan sonra en son kutunun altında isminizin harflerini yazacaksınız.” der.  Etkinlik sırasında herkes isminde kaç harf olduğunu da sayar.              

E

L

İ

F

 

                                                     

E

L

İ

F

                                                                           E     L     İ       F

                                                                           E     L     i       F

                                                                           E     L     İ       F

                                                                           E     L     İ       F

 

 

2)      İSMİMİ TANIYORUM (TAVŞAN YUVADA)

*      Masalar daha sonra temizlenmek üzere bir kenara alınır.

*      Bahçeye çıkılır. Öğretmen, büyük bir daire çizer. İçine ise Çocuklarla beraber daha önce öğrenilen 10 sayısına kadar sayılarak, 10 adet hulahop’u yerleştirir. Çocukların isimlerinin yazıldığı kartlar hulahopların içine yerleştirilir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


*      “El ele tutşalım, halkaya karışalım” şarkısı ile çocuklar halkaya çağırılır. Oyunun kuralı anlatılır. Dairenin etrafında herkes, “ben bir elma kurduyum” şarkısını söyleyerek ve dans ederek dolaşacak, öğretmen düdük çaldığında herkes, içinde adının yazdığı hulahopu bularak hulahopun içinde duracak. Bulamayan ya da yanlış bulanlar öğretmen tarafından hulahoplar tek tek gezilerek tespit edilecek. Yanlış bulanlar için öğretmen çocuklara sorar: “Alinin kafası karıştı, sizce ali ne yapsın?” ( örneğin isminin yazdığı hulahopun etrafında 5 tur atsın, 5 kez zıplasın vs..)

 

Materyal: naylon branda, keçeli kalem, hulahop, tebeşir, düdük

Sözcük ve Kavramlar:  içinde- dışında, naylon branda, hulahop

Değerlendirme: çocukların sandalyelerine oturmaları sağlanarak,

Sar, sar, sar. Ne var orada?

Bir tırtıl yürür, işte yollarda

Sar, sar sar. Ne var orada?

Bir tavşan çıktı işte karşıma.

 Sar, sar, sar. Ne var orada?

Bir kedi çıktı, işte karşıma.

Sar, sar, sar. Ne var orada?

Bir kartal uçar, işte havada.

Sar, sar, sar. Ne var orada?

Bir kaplan geldi, oynamaya.

 

Ø  Parmak oyunu oynanır. öğretmen, yarım paket burgu makarna  getirir, sınıf panosu için isim kartları hazırlanacağı söylenir.

Ø  öğretmen, önceden hazırladığı her çocuğun isminin kesikli çizgilerle yazdığı kartları çocuklara dağıtır. Üzerinden geçerek çizgileri birleştirmeleri istenir. Daha sonra çizgilerin üzerine makarnaları yapıştırmaları söylenir.

Ø  öğretmen sırayla çocukların ismini söyler ismi söylenen kişi, çekmecesinden parmak boyasını alır ve masaya gelir. Makarnaları istedikleri renge boyayabilecekleri söylenir.

Ø  Yapılan çalışmalar sınıf panosuna asılır.

 

Aile Katılımı:  A3 boyutunda bir kağıda sınıftaki bütün çocukların ismi 4 defa farklı şekillerde yazılır: (kağı üzerinde toplamda 40 isim olmuş olacak) örneğin büyük, küçük, eğik, düz, vs. kağıt çoğaltılırak bütün sınıfa dağıtılır. Ailenin evde çocuğa rehberlik yaparak kağıdın içindeki isimlerden kendi ismini bulması ve kendi ismini renkli kalemle işaretlemesini sağlaması istenir. Daha sonra oyun hamurunu açarak isminin yazılı olduğu kağıda bakarak oyun hamurunun üstüne kalemle “çivi yazısı gibi”  noktalarla ismini yazması istenir. Bu aşamada çocuğun zorlanmaması için aile oyun hamurunun üzerine ipucu yerleştirmeleri istenebilir. Örneğin aile harfleri yarısına kadar çizip, çocuğun devam ettirmesini isteyebilir.

 

Uyarlama: sınıfta işitme engelli çocuk varsa, halka oyununda düdük komutu yerine öğretmen, bayrak kaldırarak komut verebilir. Diğer etkinlikler gösterip yaptırma şeklinde ilerleyeceği için çocuğun uyum sağlaması muhtemelen zor olmayacaktır.

Güvenlik Önlemleri:  hareketli etkinlikler yapılırken öncelikle yerde çocukların ayaklarının takılabileceği materyallerin kalmamasına özen gösterilmelidir. Çocukların çarpabileceği materyaller kenara alınarak hareket alanları genişletilmelidir.

Uygulama Öğretmeni

Ad-Soyad

                                                             

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HALİDE NUSRET ZORLUTUNA: BENİM KÜÇÜK DOSTLARIM KİTAP ANALİZİ

OKUL ÖNCESİ GENİŞ- DAR KAVRAMI ETKİNLİK PLANI

Anaokulu tanışma etkinliği / İlk hafta etkinliği