Anaokulu tanışma etkinliği / İlk hafta etkinliği
ÖĞRETMENLİK
UYGULAMISI-I DERSİ GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI FORMU (EK-2) |
||||
Öğretmen
Adayı: |
Öğretim yılı ve dönemi: 2020-2021 bahar |
Aylık yaş grubu: 48-60 ay |
||
Fakülte No: |
Uygulama Anaokulu: |
|||
Etkinlik
Adı: Adını söyleyen heykel, kural panomuzu
oluşturuyoruz. |
Etkinlik Türü: Türkçe Uygulama
Şekli: büyük Grup |
|||
Güne
Başlama: Çocuklar ile beraber
belirlenen toplanma alanında “ el ele tutuşalım. Halkaya karışalım şarkısı
eşliğinde daire oluşturulur ve minderlere oturulur. Bu sayede bugün okula
kimlerin gelip kimlerin gelmediği konuşulur. Bugün haftanın hangi günü
olduğu, havanın nasıl olduğu konuşularak çocukların o gün kendilerini nasıl hissettikleri
sorulur. Okuldan ayrıldıkları zamanda
neler yaptıkları sorularak konuşmaya teşvik edilir. Bugün yapılacaklar
anlatılarak çocuklardan bunlar dışında yapmak istedikleri şeyler sorulur.
Alınan cevaplar gün içinde ya da başka bir gün planlanırken değerlendirilir. |
||||
Genel Değerlendirme (Çocuk, Program ve
öğretmen Açısından): Çocuk; Tanışma oyunu çocukların birbirlerini
tanımalarını ve ilk heyecanlarını atmak için güzel bir etkinlikti. Çocuklar
öğretmenini, arkadaşlarını ve sınıfını tanıma fırsatı buldu. Öğretmen; Etkinlik sayesinde çocukları daha yakından
tanıma fırsatı buldu, çocukların kolay uyum sağlamaları açısından heyecan
yatıştırıcı konuşmalar yaptı. Program; Çocuklara etkinliklerde aktif rol almaları
için bir takım fırsatlar yaratılmaya çalışıldı. Bunu sağlayabilmek için
genellikle soru-cevap yöntemi kullanıldı. Planlamada alınan amaç ve
kazanımlara ulaşılmaya çalışıldı. |
||||
Kazanım ve Göstergeler: Sosyal ve Duygusal Gelişim: Kazanım 1. Kendisine ait özellikleri tanıtır. (Göstergeleri: Adını soyadını söyler.) Kazanım 12. Değişik ortamlardaki kurallara uyar. (Göstergeleri: değişik ortamlardaki kuralların
belirlenmesinde düşüncesini söyler. Kuralların gerekli olduğunu söyler.) Bilişsel Gelişim: Kazanım 1. Nesne/durum olaya dikkatini verir. |
||||
Öğrenme
Süreci: 1)
TANIŞMA ETKİNLİĞİ çocuklara “şaklat, şaklat şaklat. ,Şıklat, şıklat şıklat, şıklat. el ele tutuş, halkayı
başlat. denilerek ele ele tutuşmaları istenir. Öğretmen, halkanın ortasına geçerek
çocuklara yeni bir parmak oyunu oynatacağını söyler. “ninem kocaman gözlüklü”
isimli şarkıyı önce kendisi söyleyerek hareketleri yapar. Daha sonra
çocuklarla birlikte tekrarlanır. Parmak oyunundan sonra beraber bir oyun
oynayacaklarını söyler. Kuralları çocuklara anlatır. Az sonra müzik açacağını,
müziğin başlamasıyla çocukların dans edeceğini ya da canları ne isterse o
şekilde hareket edeceklerini söyler. Müzik durdurulduğunda herkesin heykel
gibi hareketsiz kalması gerektiğini söyler. Öğretmenin oyunda gözcü olacağını
belirtir. Müzik durduğu zaman öğretmen
hareketsiz olan çocuğun yanına giderek “merhaba benim adım filiz. Senin adın
ne? Diyerek adını sorar. (aslında çocuğu yanına çağırabilir ama adını henüz
bilmediği için sıkıntı olabilir diye bu şekilde yaptım.) Hareket eden
çocuklar, gözcü yani öğretmenin yanında durarak müzik durduğu zaman hareket
edenleri tespit etmesine yardım eder. Bu şekilde çocuklar aktif tutulmaya
çalışılır. Her çocuğun adı söylenene kadar oyun devam eder. 2)
“Kural panomuzu oluşturuyoruz” etkinliği -
Tanışma
oyunundan sonra “ sar, sar, sar makarayı” şarkısı söylenerek çocukların
dikkati çekilir. “komşu, komşu tak tak tak” cümlesinden sonra “al sandalyeni,
otur duvar dibine ve kolları bağla şıp” denilerek. Çocukların sandalyelerini alarak sıralı bir
şekilde oturmaları sağlandıktan sonra sınıfta uyulması gereken kuralların
olduğu söylenir. Bu kuralların sınıfta kimsenin üzülmemesi ve birbirimizi
anlamamız için gerekli olduğu vurgulanır. Çocukların bu konuda ne
düşündükleri sorularak bir yandan da hazırbulunuşlukları tartılır. Peki sizce
bizim sınıfımızın kuralları neler olabilir. şeklinde bir teşvik ile
çocuklarla beraber kurallar oluşturulur. Kafa karışıklığına yol açmaması için
konuşulan 4 tane kural söylenerek özetleme yapılır: okula zamanında gelme, sınıftan
izinsiz çıkmama, oyuncakları paylaşma, sıra olma. çocuklara sınıf kuralları
şarkısı açılarak dinlemeleri sağlanır. (https://youtu.be/vt0lAX6Plqg ) daha
sonra öğretmen, hep beraber sınıfın kural panosunu oluşturacaklarını söyler. Öğretmen çocukların
yardımıyla 1 metre uzunluğunda bir ipi, iki sandalyeye bağlar, çocukların
rahatlıkla yetişebileceği yükseklikte ipi ayarlar. kuralları yansıtan A5
boyutundaki fotoğrafları ipe maşa yardımıyla yan yana asılır. Her kuralla
ilgili 3 farklı fotoğraf bulunur. Çocuklar ipin arkasına geçirilir. “iğne iplik. Derme deplik. Çelik çubuk. Sen çık” tekerlemesi ile bir
çocuk seçilir, rastgele bir kural söylenerek ipe asılan fotoğraflar içinden
okunan kuralla ilgili fotoğrafları bularak getirmesi istenir. öğretmen panoya
yakın bir yerde durarak getirilen kuralın fotoğrafını panoya asar. Bu şekilde
sırayla bütün çocukların etkinliğe katılmaları sağlanır. |
||||
Materyaller: seçilen
4 kuralla ilgili her kural için 3 tene olmak üzere A5 boyutunda fotoğraf, ip Sözcük ve Kavramlar: tanışma |
||||
Değerlendirme:
halka olma şarkısı söylenir: el ele
tutuşalım, halkaya karışalım, haydi gelin çocuklar beraber oynayalım. Daha
sonra “sallanan şişeler” oyununun oynanacağı söylenir ve kurallar anlatılır. öğretmen şarkıyı söylemeye başlar: 10 küçük şişe sallanıyormuş, (herkes sallanmaya
başlar.) İçlerinden elif, 4 kuralımızdan hangisini
hatırlıyormuş? Çocuk cevap verdikten sonra “elif paat, yere düşmüş”,
denilerek aslen sayıları anlatan şarkıya (geriye kaç şişe kaldı? Vs.)
çocuklar henüz sayıları bilmediği için sayılar dahil edilmeden oynanır. Bu
oyun ile hem isimler, hem de kurallar tekrar edilmiş olur. |
||||
Aile
Katılımı: çocuklar aileleri ile
birlikte sınıfta konuşulan kuralları anlatan bir resim yaparlar. |
||||
Uyarlama:
sınıfta görme yetersizliği olan
çocuk varsa örneğin çocuk sırası geldiğinde fotoğrafı eline aldığında
öğretmen fotoğrafta ne olduğunu tasvir eder. “ elindeki fotoğrafta iki çocuk
var, birinin elinde oyuncak araba var
diğer çocukta oyuncak arabaya elini uzatmış durumda; bu fotoğraf sence bizim
hangi kuralımız ile alakalı” şeklinde. |
||||
Güvenlik
Önlemleri: sınıfta hareketli
etkinlikler yapılırken öncelikle yerde çocukların ayaklarının takılabileceği
materyallerin kalmamasına özen gösterilmelidir. Çocukların çarpabileceği
materyaller kenara alınarak hareket alanları genişletilmelidir. Tanışma
etkinliğine başlamadan önce çocukların birbirlerine çarpmamaları için
aralarında yeterli mesafe olmasına dikkat edilmelidir. |
||||
Uygulama Öğretmeni |
||||
Yorumlar
Yorum Gönder