Anaokulu tanışma etkinliği / İlk hafta etkinliği

 


ÖĞRETMENLİK UYGULAMISI-I DERSİ GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI FORMU (EK-2)

Öğretmen Adayı:


Öğretim yılı ve dönemi:

2020-2021  bahar

Aylık yaş grubu:

48-60 ay

Fakülte No:

Uygulama Anaokulu: 

Etkinlik Adı:

 Adını söyleyen heykel, kural panomuzu oluşturuyoruz.

Etkinlik Türü: Türkçe

Uygulama Şekli:   büyük Grup

 

Güne Başlama: Çocuklar ile beraber belirlenen toplanma alanında “ el ele tutuşalım. Halkaya karışalım şarkısı eşliğinde daire oluşturulur ve minderlere oturulur. Bu sayede bugün okula kimlerin gelip kimlerin gelmediği konuşulur. Bugün haftanın hangi günü olduğu, havanın nasıl olduğu konuşularak çocukların o gün kendilerini nasıl hissettikleri sorulur.  Okuldan ayrıldıkları zamanda neler yaptıkları sorularak konuşmaya teşvik edilir. Bugün yapılacaklar anlatılarak çocuklardan bunlar dışında yapmak istedikleri şeyler sorulur. Alınan cevaplar gün içinde ya da başka bir gün planlanırken değerlendirilir.

 

Genel Değerlendirme (Çocuk, Program ve öğretmen Açısından):

Çocuk; Tanışma oyunu çocukların birbirlerini tanımalarını ve ilk heyecanlarını atmak için güzel bir etkinlikti. Çocuklar öğretmenini, arkadaşlarını ve sınıfını tanıma fırsatı buldu.

Öğretmen; Etkinlik sayesinde çocukları daha yakından tanıma fırsatı buldu, çocukların kolay uyum sağlamaları açısından heyecan yatıştırıcı konuşmalar yaptı.

Program; Çocuklara etkinliklerde aktif rol almaları için bir takım fırsatlar yaratılmaya çalışıldı. Bunu sağlayabilmek için genellikle soru-cevap yöntemi kullanıldı. Planlamada alınan amaç ve kazanımlara ulaşılmaya çalışıldı.

 

 

Kazanım ve Göstergeler:

Sosyal ve Duygusal Gelişim:

Kazanım 1. Kendisine ait özellikleri tanıtır.

(Göstergeleri: Adını soyadını söyler.)

Kazanım 12. Değişik ortamlardaki kurallara uyar.

(Göstergeleri: değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler. Kuralların gerekli olduğunu söyler.)

Bilişsel Gelişim:

Kazanım 1. Nesne/durum olaya dikkatini verir.

 

 

 

Öğrenme Süreci:

1)      TANIŞMA ETKİNLİĞİ

çocuklara

“şaklat, şaklat şaklat.

,Şıklat, şıklat şıklat, şıklat.

 el ele tutuş,

 halkayı başlat.

denilerek ele ele tutuşmaları istenir.  Öğretmen, halkanın ortasına geçerek çocuklara yeni bir parmak oyunu oynatacağını söyler. “ninem kocaman gözlüklü” isimli şarkıyı önce kendisi söyleyerek hareketleri yapar. Daha sonra çocuklarla birlikte tekrarlanır. Parmak oyunundan sonra beraber bir oyun oynayacaklarını söyler. Kuralları çocuklara anlatır. Az sonra müzik açacağını, müziğin başlamasıyla çocukların dans edeceğini ya da canları ne isterse o şekilde hareket edeceklerini söyler. Müzik durdurulduğunda herkesin heykel gibi hareketsiz kalması gerektiğini söyler. Öğretmenin oyunda gözcü olacağını belirtir.  Müzik durduğu zaman öğretmen hareketsiz olan çocuğun yanına giderek “merhaba benim adım filiz. Senin adın ne? Diyerek adını sorar. (aslında çocuğu yanına çağırabilir ama adını henüz bilmediği için sıkıntı olabilir diye bu şekilde yaptım.) Hareket eden çocuklar, gözcü yani öğretmenin yanında durarak müzik durduğu zaman hareket edenleri tespit etmesine yardım eder. Bu şekilde çocuklar aktif tutulmaya çalışılır. Her çocuğun adı söylenene kadar oyun devam eder.

2)      “Kural panomuzu oluşturuyoruz” etkinliği

-          Tanışma oyunundan sonra “ sar, sar, sar makarayı” şarkısı söylenerek çocukların dikkati çekilir. “komşu, komşu tak tak tak” cümlesinden sonra “al sandalyeni, otur duvar dibine ve kolları bağla şıp” denilerek.  Çocukların sandalyelerini alarak sıralı bir şekilde oturmaları sağlandıktan sonra sınıfta uyulması gereken kuralların olduğu söylenir. Bu kuralların sınıfta kimsenin üzülmemesi ve birbirimizi anlamamız için gerekli olduğu vurgulanır. Çocukların bu konuda ne düşündükleri sorularak bir yandan da hazırbulunuşlukları tartılır. Peki sizce bizim sınıfımızın kuralları neler olabilir. şeklinde bir teşvik ile çocuklarla beraber kurallar oluşturulur. Kafa karışıklığına yol açmaması için konuşulan 4 tane kural söylenerek özetleme yapılır: okula zamanında gelme, sınıftan izinsiz çıkmama, oyuncakları paylaşma, sıra olma. çocuklara sınıf kuralları şarkısı açılarak dinlemeleri sağlanır. (https://youtu.be/vt0lAX6Plqg ) daha sonra öğretmen, hep beraber sınıfın kural panosunu oluşturacaklarını söyler.

Öğretmen çocukların yardımıyla 1 metre uzunluğunda bir ipi, iki sandalyeye bağlar, çocukların rahatlıkla yetişebileceği yükseklikte ipi ayarlar. kuralları yansıtan A5 boyutundaki fotoğrafları ipe maşa yardımıyla yan yana asılır. Her kuralla ilgili 3 farklı fotoğraf bulunur. Çocuklar ipin arkasına geçirilir.

“iğne iplik.

Derme deplik.

Çelik çubuk.

Sen çık”

tekerlemesi ile bir çocuk seçilir, rastgele bir kural söylenerek ipe asılan fotoğraflar içinden okunan kuralla ilgili fotoğrafları bularak getirmesi istenir. öğretmen panoya yakın bir yerde durarak getirilen kuralın fotoğrafını panoya asar. Bu şekilde sırayla bütün çocukların etkinliğe katılmaları sağlanır.

 

 

 

 

Materyaller: seçilen 4 kuralla ilgili her kural için 3 tene olmak üzere A5 boyutunda fotoğraf, ip

Sözcük ve Kavramlar:  tanışma

 

Değerlendirme: halka olma şarkısı söylenir: el ele tutuşalım, halkaya karışalım, haydi gelin çocuklar beraber oynayalım. Daha sonra “sallanan şişeler” oyununun oynanacağı söylenir ve kurallar anlatılır.

öğretmen şarkıyı söylemeye başlar:

10 küçük şişe sallanıyormuş, (herkes sallanmaya başlar.)

İçlerinden elif, 4 kuralımızdan hangisini hatırlıyormuş?

Çocuk cevap verdikten sonra “elif paat, yere düşmüş”, denilerek aslen sayıları anlatan şarkıya (geriye kaç şişe kaldı? Vs.) çocuklar henüz sayıları bilmediği için sayılar dahil edilmeden oynanır. Bu oyun ile hem isimler, hem de kurallar tekrar edilmiş olur. 

 

 

Aile Katılımı: çocuklar aileleri ile birlikte sınıfta konuşulan kuralları anlatan bir resim yaparlar.

Uyarlama: sınıfta görme yetersizliği olan çocuk varsa örneğin çocuk sırası geldiğinde fotoğrafı eline aldığında öğretmen fotoğrafta ne olduğunu tasvir eder. “ elindeki fotoğrafta iki çocuk var, birinin  elinde oyuncak araba var diğer çocukta oyuncak arabaya elini uzatmış durumda; bu fotoğraf sence bizim hangi kuralımız ile alakalı” şeklinde.

Güvenlik Önlemleri: sınıfta hareketli etkinlikler yapılırken öncelikle yerde çocukların ayaklarının takılabileceği materyallerin kalmamasına özen gösterilmelidir. Çocukların çarpabileceği materyaller kenara alınarak hareket alanları genişletilmelidir. Tanışma etkinliğine başlamadan önce çocukların birbirlerine çarpmamaları için aralarında yeterli mesafe olmasına dikkat edilmelidir.

 

 

Uygulama Öğretmeni

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HALİDE NUSRET ZORLUTUNA: BENİM KÜÇÜK DOSTLARIM KİTAP ANALİZİ

OKUL ÖNCESİ GENİŞ- DAR KAVRAMI ETKİNLİK PLANI