İHTİYAÇ BELİRLEME FORMU NASIL RAPORLAŞTIRILIR ?

İHTİYAÇ BELİRLEME RAPORU: 

Halitpaşa Anaokulunda uygulayacağımız aile eğitiminin konusunu belirleyebilmek amacıyla öncelikle anaokulundaki üç sınıftan Arılar sınıfı ve Kelebekler sınıfını seçtik. Çocukları ve çocukların sınıf içerisindeki problem olarak gördüğümüz davranışlarını gözlemledik. Gözlemlerimiz esnasında, gözümüze en fazla çarpan sorunlar; Sınıf kurallarına ve ortama uyum sağlayamama, inatlaşma, paylaşamama ve fiziksel şiddet, isteklerini anlamlı kelimelerle ifade edememe, tv internet ve teknolojiden yansıyan olumsuz davranışların taklit edilmesi problemleri şeklinde özetlenebilir. Yaptığımız gözlemlerden elde ettiğimiz bulguları gözlem yaptığımız sınıfların öğretmenlerine de ifade ettik. Ayrıca yaptığımız gözlemler doğrultusunda 8 adet açık uçlu soru hazırlayarak Aynur öğretmen ve Aslı Öğretmen ile görüşme yaptık. Görüşmelerimiz sonucunda bizim gözlem raporunda ifade ettiğimiz problemlerin çoğunu, iki öğretmenimiz de onaylayarak bu davranışları sınıf içinde problem davranışlar olarak gördüklerini ifade ettiler. Görüşme esnasında öğretmenlerimiz, kendi sınıflarından yola çıkarak okula uygulayacağımız aile eğitiminde; beslenme alışkanlığı, değerler eğitimi ve çocuklarla iletişim konularının ön planda olması gerektiğini dile getirdiler. Gözlem ve görüşme aşamalarından sonra, yapacağımız aile eğitiminin ihtiyaçlara tam olarak cevap verebilmesi amacıyla velilere ihtiyaç belirleme formları dağıttık. Ancak dağıttığımız ihtiyaç belirleme formlarından tam olarak geri dönüt alamadık. 40 adet ihtiyaç belirleme formu dağıttık ancak ertesi gün formları almaya gittiğimizde yalnızca 16 adet ihtiyaç belirleme formunun geri getirildiğini gördük. Anaokulunun kapısında bekleyerek, çocuklarını almaya gelen velilerden forma yanıt vermelerini rica ettik. Fakat bu girişimimizden de tam anlamda olumlu dönüt alamadık.

 Sonuç olarak 21 adet cevaplanmış ihtiyaç belirleme formunu değerlendirdik.  Oluşturduğumuz değerlendirme sisteminde; 210 puan üzerinden en az puan alan konular, velilerin en fazla ihtiyaç duyduğu ve önemli gördüğü konuları belirtirken en fazla puanı alan konular ise veliler için biraz daha arka planda kalan konuları ifade ediyordu. Bu değerlendirme sistemi doğrultusunda ihtiyaç belirleme formlarını incelediğimizde, veliler için en çok ön planda olan konuları sırasıyla:

1. Çocukta davranış yönetimi (26 puan)

2. Çocuklarla iletişim (39 puan)

3. Televizyon, internet ve çocuğa etkisi (49 puan) şeklinde sıraladık.

 

Sınıfta yaptığımız gözlemler, öğretmenlerle yaptığımız görüşmeler ve ihtiyaç belirleme formlarından elde ettiğimiz bulguları göz önünde bulundurarak uygulayacağımız aile eğitimi programında çocukta davranış yönetimi konusunu ön planda tutmaya karar verdik.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HALİDE NUSRET ZORLUTUNA: BENİM KÜÇÜK DOSTLARIM KİTAP ANALİZİ

OKUL ÖNCESİ GENİŞ- DAR KAVRAMI ETKİNLİK PLANI

Anaokulu tanışma etkinliği / İlk hafta etkinliği