İHTİYAÇ BELİRLEME FORMU NASIL RAPORLAŞTIRILIR ?
İHTİYAÇ BELİRLEME RAPORU:
Halitpaşa Anaokulunda uygulayacağımız aile eğitiminin
konusunu belirleyebilmek amacıyla öncelikle anaokulundaki üç sınıftan Arılar
sınıfı ve Kelebekler sınıfını seçtik. Çocukları ve çocukların sınıf
içerisindeki problem olarak gördüğümüz davranışlarını gözlemledik.
Gözlemlerimiz esnasında, gözümüze en fazla çarpan sorunlar; Sınıf kurallarına
ve ortama uyum sağlayamama, inatlaşma, paylaşamama ve fiziksel şiddet,
isteklerini anlamlı kelimelerle ifade edememe, tv internet ve teknolojiden
yansıyan olumsuz davranışların taklit edilmesi problemleri şeklinde
özetlenebilir. Yaptığımız gözlemlerden elde ettiğimiz bulguları gözlem
yaptığımız sınıfların öğretmenlerine de ifade ettik. Ayrıca yaptığımız
gözlemler doğrultusunda 8 adet açık uçlu soru hazırlayarak Aynur öğretmen ve
Aslı Öğretmen ile görüşme yaptık. Görüşmelerimiz sonucunda bizim gözlem
raporunda ifade ettiğimiz problemlerin çoğunu, iki öğretmenimiz de onaylayarak
bu davranışları sınıf içinde problem davranışlar olarak gördüklerini ifade
ettiler. Görüşme esnasında öğretmenlerimiz, kendi sınıflarından yola çıkarak
okula uygulayacağımız aile eğitiminde; beslenme alışkanlığı, değerler eğitimi
ve çocuklarla iletişim konularının ön planda olması gerektiğini dile
getirdiler. Gözlem ve görüşme aşamalarından sonra, yapacağımız aile eğitiminin
ihtiyaçlara tam olarak cevap verebilmesi amacıyla velilere ihtiyaç belirleme
formları dağıttık. Ancak dağıttığımız ihtiyaç belirleme formlarından tam olarak
geri dönüt alamadık. 40 adet ihtiyaç belirleme formu dağıttık ancak ertesi gün
formları almaya gittiğimizde yalnızca 16 adet ihtiyaç belirleme formunun geri
getirildiğini gördük. Anaokulunun kapısında bekleyerek, çocuklarını almaya
gelen velilerden forma yanıt vermelerini rica ettik. Fakat bu girişimimizden de
tam anlamda olumlu dönüt alamadık.
Sonuç olarak 21 adet cevaplanmış ihtiyaç
belirleme formunu değerlendirdik.
Oluşturduğumuz değerlendirme sisteminde; 210 puan üzerinden en az puan
alan konular, velilerin en fazla ihtiyaç duyduğu ve önemli gördüğü konuları
belirtirken en fazla puanı alan konular ise veliler için biraz daha arka planda
kalan konuları ifade ediyordu. Bu değerlendirme sistemi doğrultusunda ihtiyaç
belirleme formlarını incelediğimizde, veliler için en çok ön planda olan
konuları sırasıyla:
1. Çocukta davranış
yönetimi (26 puan)
2. Çocuklarla
iletişim (39 puan)
3. Televizyon, internet
ve çocuğa etkisi (49 puan) şeklinde sıraladık.
Sınıfta yaptığımız
gözlemler, öğretmenlerle yaptığımız görüşmeler ve ihtiyaç belirleme
formlarından elde ettiğimiz bulguları göz önünde bulundurarak uygulayacağımız
aile eğitimi programında çocukta davranış yönetimi konusunu ön planda tutmaya
karar verdik.
Yorumlar
Yorum Gönder