Kayıtlar

OKUL ÖNCESİNDE P4C

Resim
   Açılımı “ çocuklar için veya topluluklar için felsefe” olan P4C yaklaşımının amacı çocuklara bilgi düzeyinde bir felsefe eğitimi vermenin çok daha ötesinde, yaşantı düzeyinde felsefi düşünme becerisi kazandırmaktır. “Tüm çocuklar filozoftur çok azı öyle kalır.”  Anlayışı doğrultusunda P4C, çocukların yaşamdaki değerlerin anlamını fark etmelerini, felsefenin yaşamla ilişkisini kavramalarını ve merak, soru sorma gibi çocuklarda doğuştan gelen potansiyellerindeki yetileri geliştirmeyi bu yetilerin kaybolmalarını engellemeyi hedefler. P4C ile çocuk kendini ve evreni anlama, ahlak, toplumsal yaşam ve mantık gibi konularda sorgulama olanağı bulurken, bilgi yüklenicisi rolünden bilgi sorgulayıcısı, ve bu bağlamda da bilgi üreticisi rolüne geçer.   Öğrencilerin diğer derslerdeki başarılarına katkı sağladığı da saptanan bu yöntem, onları araştırmaya, düşünmeye bilmeyi bilmeye diğer bir deyişle metabilişsel düşünmenin getirisi olan “öğrenmeyi öğrenme” sürecine sevk eder...

PSİKOLOJİK KURAMLARIN ÖZETLERİ

Resim
  KURAMLARIN ÖZETLERİ   KURAM   TEMSİLCİSİ   TEMEL FELSEFE   TERAPÖTİK AMAÇ   YÖNTEM VE TEKNİKLER   GÖRÜŞLERİM   PSKİKANALİTİK TERAPİ   Sigmund Freud İnsanlar; cinsel, hedonistik ve zevk arayan canlılardır. Davranışın temelinde bilinçaltı yatar. Cinsel içgüdüyü en ön plana çıkarır ve doğuştan geldiğini düşünürler. Ölüm ve yaşam(eros ve thanatos) arasındaki çatışma da insan davranışının belirleyici etmenlerindendir.   Bilinç öncesini bilinç düzeyine çıkarmak, egonun güçlenmesini sağlamak.   Serbest çağrışım, rüya analizi, direncin analizi, transferans.           Tabloyu fazla bozduğu için bu kısmı ödevimin en sonuna   ekledim.   NEOANALİTİKLER Ego Psikolojisi: Anna Freud, Heinz Hartman. Nesne İlişkileri...